Welcome Comments Pictures

L@BeL

Juni 04, 2019

AKU BAGAI LAUTAN TAK BERPIJAK


Aku Bagai Lautan Tak Berpijak , 
Berenang Tak Bertepi .

Aku Bagai Kapal Karam ,
Teronggok Memucat Terantai Karat.

Aku Bagai Angin Menghempas & Terhempaskan , Berlari-Lari Merangkul Nafas Menerjang Badai.

Aku Bagai Jiwa-Jiwa Terbang Tak Bersayap, Terpanah Api Bermandikan Luka Berpeluh Airmata.

Aku Bagaikan Lilin Terbakar, Tergerogoti Panas & Kemudian Mati.

Kepada Lautan Aku Berteriak, Adakah Pelabuhan.
Kepada Kapal Karam Aku Melukis Karatmu, Jadilah Indah .
Kepada Angin Yang Selalu Menghempaskan, Aku Terdiam Berpijak Agar Tak Melayang .
Kepada Lilin-Lilin Yang Membakar Jiwa, Aku Akan Berlindung Berpayung Salju.

Satu Kepada-MU Allah Tuhanku ,Aku Berbisik Di Dasar Jiwa Agar Rohku Selalu Dijalanmu.

                       ~NIDE~
                         Good Day Comments Pictures

POPULAR POSTS